اولین ملاقات با لوکسژن U6 در تهران؛ تلفیق عملکرد و تکنولوژی به سبک تایوانی

اولین ملاقات با لوکسژن U6 در تهران؛ تلفیق عملکرد و تکنولوژی به سبک تایوانی

اولین دیدار ما با لوکسژن به عنوان اولین برند خودروسازی تایوان کمی قبل تر از نمایشگاه خودروی تهران در سال گذشته بود که خبر ورود این برند به کشورمان، رسما رسانه ای شد.

پس از آن شاهد حضور این برند جدید در نمایشگاه خودروی تهران بودیم. شرکت آرمان موتور کویر متولی رسمی لوکسژن در ایران است.

با توجه به بسته بون سامانه ثبت سفارش در آن تاریخ، عرضه محصولات این شرکت به تعویق افتاد و عملا شرایط حضور برند جدیدی همچون لوکسژن در ایران را بسیار سخت کرد.

در هر صورت با باز شدن مجدد ثبت سفارش، راه هموار تر شده است و محصولات این شرکت از گمرک ترخیص شده اند و آماده عرضه به بازار خواهند بود و آرمان موتور کویر، قصد فروش اولین خودروی لوکسژن در ایران یعنی U6 را دارد.

پیش از این از تجربه رانندگی با محصولات مختلف این شرکت در پیست اتومبیل رانی آزادی برایتان گفته ایم و حال قصد معرفی کامل تر اولین خودرویی که قرار است در ایران عرضه شود یعنی  U6 را داریم. در ادامه با ما همراه باشید تا با اولین خودروی تایوانی در بازار ایران آشنا شویم.

لوکسژن سابقه تاریخی چندان بالایی ندارد و سال تاسیس آن به 2009 میلادی باز می گردد. اما شرکت مادر این برند، از سال های میانی دهه 50 میلادی سابقه همکاری گسترده ای با برندهایی همچون نیسان و میتسوبیشی داشته است و مونتاژ محصولات برندهای بزرگ تری همچون، مرسدس بنز، GM را در کارنامه خود دارد و به همین دلیل با استفاده از تجربیات بدست آمده از این همکاری ها، برند خود با نام لوکسژن را تاسیس کرده است.

خودرویی که امروز می خواهیم از آن صحبت کنیم. مدل U6 این شرکت است که در کلاس کراس اورهای کامپکت قرار دارد.

U6 در مدل سال 2017 فیس لیفت شده است و قرار است همین مدل در کشور ما عرضه شود. این خودرو از پلت فرم یکسانی با مدل S5 این شرکت که یک خودروی سدان است بهره می برد. همچنین این کراس اور در سایت تولیدی Miaoli در تایوان تولید می شود.

 

در بخش ابعاد این خودرو، طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر: 4630(mm)، 1825 (mm)، 1620 (mm) است. وزن این کراس اور محور متحرک جلو نیز بسته به تجهیزات و امکانات بین 1472 تا 1505 کیلوگرم است.

طراحی ظاهری

زبان طراحی U6 به خصوص در نمای جلویی فرمتی تهاجمی دارد. با توجه به اینکه خودرو توسط طراح معروف GM و نیسان یعنی جیمز شیر طراحی شده است. استایل خاص جلو پنجره فرم باریکی دارد اما دماغه خودرو و با یک طرح 4 ضلعی با گوشه های تیز در طرفین، و در بخش پایین سپر نیز با حفظ زبان طراحی تهاجمی خود به دو عدد مه مشکن در دو طرف سپر مجهز شده است.

در واقع با فیس لیفتی که لوکسژن برای این مدل ترتیب داده است. طراحی خودرو به مقدار بسیار زیادی به نسبت مدل قبل از فیس لیفت، بهبود پیدا کرده است.

در نمای جانبی، روف رک و خط شانه ای در کنار رینگ های 17 اینچی ظاهر شکیلی را به این بخش بخشیده است.

طراحی ستون C اما به گونه ای است که بخش عقبی خودرو را کاملا متفاوت از دیگر رقبای فعلی آن در بازار می کند. در واقع با کمی توجه به نحوه طراحی درب عقبی و ستون های C متوجه تفاوت آن با دیگر خودروها خواهید شد.

چراغ عقب که به وسیله یک نوار قرمز رنگ و یک نوار کرومی به یکدیگر متصل می شود و دورتادور شیشه عقبی به وسیله تم سیاه رنگ کار شده است تا رنگ بدنه خودرو کاملا متمایز با این   بخش شود. نام لوکسژن نیز به صورت حروف لاتین در بخش بالایی نوار قرمز رنگ کار شده است. سپر عقب اما فرم ساده تری دارد و در دو طرف آن شاهد به کارگیری چراغ دنده عقب در پایین ترین بخش سپر هستیم.

طراحی داخلی

لوکسژن با شعار تجهیز شده به فن آوری های نوین در حوزه IT در محصولات خود وارد میدان شده است و اگر نگاهی به لیست امکانات و تجهیزات آن بی اندازیم، بیراه نگفته ایم که لوکسژن در استفاده از این دست تجهیزات سنگ تمام گذاشته است.

با ورود به داخل اتاق و نگاه به طراحی کاملا متفاوت آن با دیگر خودروهای حاضر در این سگمنت به خوبی پی به شعار این برند خواهید برد. صفحه نمایش عظیم الجثه 12 اینچی که همانند یک آیپد پرو در مرکز کنسول قرار گرفته است توجه شما را به مقدار بسیار زیادی به خود جلب می کند.

سیستم هدآپ دیسپلی و بلندگوهای ایستاده در دو طرف که فضای کاملا مدرنی را به اتاق U6 بخشیده است. کلید تنظیم شیشه ها و صندلی تمام برقی راننده در جایگاه کاملا متفاوتی قرار گرفته اند که ارگونومی بسیار خوبی برای دسترسی به آن ها مهیا شده است.

در کنار دست راننده از تریم با طرح فیبرکربنی استفاده شده است که دوباره در بخش قاب صفحه نمایش 12 اینچی و همچنین بر روی درب دستگیره ها شاهد استفاده از این متریال هستیم.

طرح خروجی سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت ایستاده، در کنار صفحه نمایش مرکزی قرار گرفته است و دو خروجی تهویه هوا نیز در دو طرف انتهایی مجموعه کنسول و داشبورد قرار دارد.

در بخش های بسیار زیادی از متریال با جنس نرم تر استفاده شده است. به طور مثال در بخش رودری ها، از پوشش چرمی استفاده شده است. همچنین کیفیت نشیمن صندلی ها به همراه چرم صندلی ها نیز خوب ارزیابی می شود و از نقاط قوت آن به شمار می رود.

در دیگر بخش ها از پلاستیک استفاده شده است و این مورد به خصوص در سمت شاگرد و بر روی داشبورد دیده می شود.

فضای اتاق و صندوق عقب نیز از دیگر نقاط قوت U6 به شمار می رود و این خودرو را مناسب سفرهای خانوادگی می کند.

 

فضای صندوق عقب معادل 405 لیتر است و کف تخت آن، امکان قرار دادن وسایل سنگین وزن و دسترسی به آن ها را راحت می کند.

بخش تجهیزات و امکانات را می توان به سه بخش اصلی ، امکانات و تجهیزات رفاهی، تجهیزات ایمنی و فن آوری های جدید تقسیم بندی کرد که در ادامه به صورت بخش بندی شده از آن ها خواهیم گفت.

1.امکانات و تجهیزات رفاهی لوکسژن U6:

در این بخش لوکسژن از امکاناتی همچون: سان روف برقی، آینه های جانبی برقی به همراه چراغ گودال، بال عقب، چراغ های LED عقب، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم کیفیت هوا، سیستم ورود بدون کلید به خودرو به همراه دکمه استارت، صندلی برقی راننده با تنظیمات 6 جهته، صندلی شاگرد با تنظیمات دستی در 4 جهت، درب صندوق برقی، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان و….

2.تجهیزات ایمنی

در این بخش نیز لوکسژن سعی کرده تا از تمامی سیستم های اصلی و کمکی استفاده کند. به طور کلی می توان به: سیستم ترمز پارک برقیEPB، سیستم ضد قفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع نیروی ترمزها، سیستم لغو هوشمند پدال گاز و پدال ترمز، سیستم ضد هرزگردی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم پیشگیری از تصادفات (رادار کنترل فاصله با خودروی جلویی) موسوم به FCW+، سیستم پیشگیری از تصادفات با عابر پیاده موسوم به PDS+، رادار کنترل رانندگی بین خطوط موسوم به LDWS+، سنسور پارک جلو و عقب و…

3.فن آوری های جدید

در این بخش لوکسژن با همکاری شرکت HTC، یکی از غول های صنعت IT که خود یک شرکت تایوانی است. سامانه های چند رسانه ای و فن آوری های نوینی را در این محصول قرار داده است و از همین رو U6 را به عنوان محصولی هوشمند معرفی می کند!

فن آوری پیشرفته ارتباطات چند رسانه ای هوشند سری THINK+,4.0 با پشتیبانی اختصاصی شرکت HTC.

قابلیت اتصال خودرو به گوشی هوشمند از طریق اپلیکیشن اختصاصی لوکسژن، قابلیت فرمان پذیری صوتی موسوم به VOICE COMMAND که فرامین راننده را به صورت صوتی دریافت می کند.

لوکسژن با استفاده از 6 دوربین دورتادور خودرو، امکان دید 360 درجه را به شما می دهد و همچنین دید از بالا موسوم به عقاب نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

نمایش خودکار نقاط و زوایای کور در طرفین خودرو نیز از دیگر تجهیزاتی است که لوکسژن برای این مدل در نظر گرفته است. در توضیح این مورد باید گفت که به لطف استفاده از مجموعه دوربین ها، با فعال کردن راهنمای هر یک از طرفین جهت تغییر مسیر، دوربین مربوطه به شکل خودکار فعال شده و فضای جانبی و نقطه کور را در مانیتور مرکزی نمایش می دهد. بدین ترتیب خطر برخورد با موانعی که در آینه دیده نمی شوند به شدت کاهش یافته و به افزایش ایمنی کمک شایان توجهی شده است.

قوای محرکه و مشخصات فنی لوکسژن U6

در بخش قوای محرکه نیز، لوکسژن به مدد موتور مجهز به توربوشارژر، یکی از پر قدرت ترین خودروهای سگمنت خود خواهد بود. موتور به حجم دقیق 1798 سی سی 4 سیلندر توربوشارژ شده توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت در بازه 5000 تا 5500 rpm را دارا است.

همچنین گشتاور این موتور 256 نیوتن متر در بازه 2400 تا 4000 rpm است. این نیرو توسط جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسین ژاپن به چرخ های جلویی ارسال می شود.

فرمان خودرو از نوع برقی است و سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب یک تکه مجهز به میل پیچشی است.

سیستم ترمز خودرو در هر چهارچرخ از نوع دیسکی و دیسک های جلو از نوع خنک شونده هستند.

نکته مهم در این بخش آنکه لوکسژن U6 به لطف پیشرانه توربو خود می تواند صفر تا صدی در حدود 9.5 ثانیه را ارائه کند که از این جهت بسیار سریعتر از خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو با موتور 2.4 لیتری یا رنو کولئوس و نیسان ایکستریل با موتور 2.5 لیتری فاقد توربو ظاهر می شود و عملکرد در خور توجهی را ارائه می دهد.

گام محکم تایوانی ها در ساخت خودرو

تایوانی ها گام اول در راه خودروساز شدن را بسیار محکم برداشته اند و با توجه به سابقه سخت کوشی و  موفقیت های عجیب غریبی که در صنایع بزرگ و مختلف کسب کرده اند، صنعت خودروسازی و خودروساز شدن، هدف جدید آن ها خواهد بود.

تایوانی ها در این راه با بهره گیری از مهندسین پر آوازه ای همچون Kazutoshi Mizuno (سر مهندس پروژه نیسان GT-R) دانش خود را افزایش داده اند و هیچ بعید نیست که به زودی شاهد عرضه خودروهای اسپرت و توانمند از سوی این شرکت باشیم.

این در حالیست که با توجه به فناوری و دانش بنیانی شرکت های صنعتی در تایوان می توان حدس زد که لوکسژن از نظر بستر تکنولوژیک می تواند حتی در مقابل رقبای کره ای نیز عرض اندام کند و خودروهای شاخص تری را با قیمتی رقابتی تر وارد بازار نماید.

در شرایط فعلی هم U6 با اتکا بر موتور پر قدرت و سطح تجهیزات بالا، با دست پر به استقبال رقبای نام آشنای خود می رود. جالب است بدانید که قیمت این خودرو در بازار چین بین 120 تا 170 هزار یوان دارد و در بازار پر تنوع امارات بین 70 تا 100 هزار درهم است.

با توجه به شراط فعلی واردات خودرو و رکود شدید در این بخش از بازار، صحبت کردن از قیمت محصول کاملا جدیدی همچون لوکسژن U6 در ایران کار بسیار سختی خواهد بود، اما به گفته مسئولان شرکت عرضه کننده این کراس اوور سایز متوسط قرار است با قیمتی نزدیک به نصف قیمت رقبای نامدار کره ای روانه بازار شود، حال باید منتظر ماند و دید که سرانجام رقم نهایی چگونه محاسبه خواهد شد و تیم مدیریت این شرکت چه خواهند کرد.

The post اولین ملاقات با لوکسژن U6 در تهران؛ تلفیق عملکرد و تکنولوژی به سبک تایوانی appeared first on دیجیاتو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *